Czy lepiej wynająć drukarkę niż kupić?

Udostępnij

Polacy dzielą się od wielu lat. W wielu miastach z powodzeniem funkcjonują systemy wypożyczania samochodów, rowerów i skuterów elektrycznych. Ten trend łapie się również w biznesie. Wielu przedsiębiorców zrozumiało, że nie zawsze opłaca im się kupować drogi, nowy, profesjonalny sprzęt biurowy. Czasem wypożyczenie go jest lepszym rozwiązaniem.

Sezonowość pracy

Wiele branż nie potrzebuje ustawionego sprzętu biurowego lub jest on wykorzystywany tylko sezonowo (np. okres drukowania PIT). Nie warto kupować drukarki, która nie będzie używana przez długi czas. Lepiej jest wynająć sprzęt na czas, w którym jest faktycznie potrzebny. Wiele firm wynajmuje drugą drukarkę, gdy zbliża się sezon na drukowanie. Firmy, które często się przeprowadzają również mogą wynajmować. Transport drukarki jest trudny. Należy ją odpowiednio zabezpieczyć i przetransportować, aby nie była narażona na wstrząsy. Czasami lepiej jest wynająć sprzęt na kilka miesięcy niż wziąć go w leasing.

Cięcie kosztów

Wiele firm oszczędza również pieniądze, wynajmując drukarki. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy dopiero zaczynają swoją działalność i nie chcą sprzętu, dopóki nie zarobią pieniędzy. Zakup drukarki to tylko jeden koszt, który właściciel firmy musi wziąć pod uwagę. Ważny jest również serwis drukarki i naprawa w razie potrzeby. Jeśli drukarka się zepsuje, właściciel traci czas potrzebny na jej naprawę i może doświadczyć przestoju w pracy. Jeśli sprzęt jest wynajmowany, właściciel firmy zgłasza awarię do firmy, która go wynajmuje. Firma ta zajmie się naprawą i zapewni klientowi urządzenie zastępcze na czas naprawy. Jeśli firma dobrze sobie radzi i nie planuje częstego przenoszenia biur, zakup własnej drukarki może okazać się konieczny. Warto zaznaczyć, że leasing sprzętu jest opcją na każdym etapie funkcjonowania firmy.