Jak często należy serwisować drukarki?

Udostępnij

Jak często należy serwisować drukarki?

Drukarka laserowa to niezbędne urządzenie, które pozwala na sprawne funkcjonowanie biur i punktów usługowych. Sprzęt ten jest podatny na usterki techniczne wynikające z intensywnej eksploatacji oraz narażenia na działanie kurzu i innych niekorzystnych warunków. Należy go regularnie konserwować i czyścić. Jak powinien wyglądać harmonogram serwisowania drukarek?

Prace wykonywane podczas serwisowania drukarki

Podczas serwisowania wykonuje się wiele czynności mających na celu usprawnienie działania i wydłużenie okresu eksploatacji. Najlepiej wykonywać je dokładnie w tym samym miejscu, w którym dokonano zakupu. Producent jest lepiej zorientowany w szczegółach sprzętu i jego budowie i może pomóc w serwisowaniu poszczególnych części. Konserwacja drukarek laserowych obejmuje dokładne czyszczenie, w tym ścieżki papieru, oraz sprawdzenie wszystkich części gumowych. Czyszczenie układu optycznego, w tym soczewek i luster, oraz test wydruku.

Częstotliwość konserwacji drukarki

Zasada, że "lepiej zapobiegać niż leczyć" dotyczy nie tylko medycyny, ale również urządzeń technicznych. Niekonserwowany sprzęt jest bardziej narażony na awarie i nieplanowane wizyty w warsztacie naprawczym, co często może prowadzić do wysokich kosztów i przestojów. Stanowisko pracy urządzenia będzie determinowało częstotliwość serwisowania drukarek. Drukarki znajdujące się w dobrze wentylowanych pomieszczeniach, takich jak biura, sklepy czy gabinety, w których nie występuje nadmierne drukowanie, powinny być serwisowane co 1 - 1,5 roku. Jeśli drukarki są używane w niesprzyjających środowiskach, takich jak wilgotne wnętrza, zakurzone magazyny, lub jeśli są używane przez wiele godzin dziennie, należy je serwisować co sześć miesięcy. W przypadku zauważenia jakichkolwiek nietypowych sygnałów ze strony drukarki, takich jak migające diody, powolna lub głośna praca, nie warto czekać do kolejnej wizyty serwisowej. Zamiast tego należy niezwłocznie skontaktować się z producentem i poinformować go o problemie.